Gamers Zone

Koncentration ved skærmen
Mørke overflader på vægge og borde fremhæver skærmens lys og det der sker digitalt
LED lyset sætter spillet i scene og får det fysiske rum til at træde i baggrunden
Stemningen i rummet kan hurtigt ændres ved et farveskift i LED belysningen
Klar til kamp - rød mod blå - belysningen markerer holdene
Rummet oplyst med almindelig grundbelysning
Rummet oplyst ved brug af farvet LED
De akustiske skumplader er ophængt i et grafisk mønster og fungerer både som lyddæmpning og udsmykning i rummet

Særslev-Hårslev-Skolen har indrettet et helt særligt rum til skolens valgfag e-sport. Med simple greb som ændring af vægfarve, belysning og upcykling af inventar er skolens tidligere EDB lokale blevet støvet af og opdateret til et nutidigt læringsrum til e-sport.

"Det er et fedt rum at undervise i, og et rum jeg kunne se blive brugt i mange andre sammenhænge også" udtaler e-sports underviser Jonas Rossen.

Mørke overflader på vægge og inventar får det fysiske rum til at træde i baggrunden, så det virtuelle rum istedet sættes i fokus.  Når grundbelysningen slukkes tegnes rummet af computernes lys og LED belysningen. Farvesætningen kan bruges som et samlende element eller kan være med til at tegne holdene op.

Ved varierende brug af grundbelysning, dagslys og LED kan rummets udtryk hurtigt ændres til at understøtte en given aktivitet. F.eks kan dagslys og grundbelysningen være tændt ved teoretiske øvelser, og når eleverne skal igang med praktisk træning i spillet mørklægges rummet og LED belysningen sætter en fortættet stemning i rummet.

 

UDFØRT 2019

RUM til BØRN var totalrådgiver og arkitekt på projektet